قرارداد پیمانکاری چیست ؟

نحوه بستن قرارداد پیمانکار (نکات مهم قرارداد پیمانکاری)

قراداد پیمانکاری چیست ؟ این یکی از سوالات پرتکراری است که بسیاری از کسب‌وکارها برای اینکه قراردادهای هوشمندانه‌ای را با طرفین کاری خود انعقاد کنند می‌پرسند. همانطور که می‌دانید قرارداد یک رکن کلی برای موفقیت در کارهاست و اگر شما مفاد قرارداد را به خوبی بسته باشید و تمامی مسائل حقوقی را در نظر گرفته باشید، هرگز از قرارداد خود پشیمان نخواهید شد. با توجه به این موضوع که قرارداد یک برگه قانونی برای استناد در مراجع ذیصلاح است، برای اینکه قرارداد شما به بهترین وجه تنظیم شود شما به وکیل تنظیم قرارداد نیاز خواهید داشت.

انواع قرارداد‌های پیمانکاری

زمانی که سوال قراداد پیمانکاری چیست پرسیده می‌شود، بسیاری از افراد در این باره سوال می‌پرسند که این قرارداد به چند دسته تقسیم می‌گردد. انواع قراردادهای پیمانکاری به صورت زیر دسته‌بندی می‌شوند:
• قرارداد پیمانکاری بر اساس روش اجرای پروژه های پیمانکاری ( این قرارداد می‌تواند تک عاملی، دو عاملی، سه عاملی، چهار عاملی، روش طراحی و ساخت (epc)، قرارداد های EC، قرارداد های PC باشد)
• انواع قرارداد پیمانکاری بر اساس شرایط عمومی پیمان (این قرارداد می‌تواند قراردادهای مبتنی بر کارایی انرژی، قراردادهای بیع متقابل باشند)
• قرارداد پیمانکاری بر اساس احتساب حق بیمه ( این قرارداد می‌تواند قرارداد پیمانکاری مشمول ضوابط طرح های عمرانی، قرارداد پیمانکاری غیرعمرانی، قرارداد پیمانکاری براساس استخدام یا عدم استخدام نیروی کار، قرارداد های پیمانکاری بر اساس روش های تامین مالی باشد).

 

انواع قرارداد‌های پیمانکاری

نحوه بستن قرارداد پیمانکار (نکات مهم قرارداد پیمانکاری)

 

در ادامه سوال قراداد پیمانکاری چیست ، بهتر است به موضوع نحوه بستن قرارداد و مفاد آن اشاره کنیم:

• بخش اول: در تعریف قرارداد پیمانکاری و در بخش اول باید به مشخصات هویتی، اقامتی کارفرما و پیمانکار اشاره شود.

• بخش دوم: بخش بعدی در تنظیم قرارداد پیمانکاری موضوع قرارداد است. در این بخش موضوع باید به گونه‌ای توضیح داده شود که هیچ‌گونه ابهامی در آن وجود نداشته باشد.

• بخش سوم: در ادامه پاسخ به سوال قراداد پیمانکاری چیست به بخش بسیار مهمی می‌رسیم. در این بخش باید زمان لازم برای انجام موضوع قرارداد پیمانکاری با توجه به پیچیدگی‌هایی که دارد مشخص شود.

• بخش چهارم: این بخش بسیار مهم است و باید در ادامه قرارداد پیمانکاری چیست مد نظر قرار گیرد. شما باید با توجه به وظایفی که قرار است در طول قرارداد اجرا شوند، مبلغ قرارداد را مشخص نمایید. نحوه پرداخت می‌تواند به صورت قسطی و یا پرداخت کامل باشد. اگر این قسمت به خوبی مشخص نگردد، در آینده ممکن است مشکلات زیادی را برای افراد به وجود بیاورد.

• بخش پنجم: مشخص کردن ناظرهایی که قرار است بر پروژه شما نظارت داشته باشند. این موارد باید به طور دقیق مشخص شوند و تمامی وظایف و تعهدات آنها مشخص گردد.
در پایان قسمت قرارداد پیمانکاری چیست شما باید به روش‌های حل اختلاف اشاره کنید. در صورتی که هر یک از طرفین مفاد و قوانینی را که در قرار داد ذکر شده بود، رعایت نکرده باشند مراجعه به کدام ارگان‌ها ضروری است و هر یک از طرفین چه حقی دارند. شفاف‌سازی در این مرحله به حدی مهم است که اگر نادیده گرفته شود ممکن است مشکلات و چالش‌های بسیار زیادی را برای شما به وجود بیاورد.

برای عقد قرارداد پیمانکاری به کجا مراجعه کنیم؟

تا به اینجا تلاش کردیم پاسخ مناسبی در سوال قرارداد پیمانکاری چیست در اختیار شما قرار دهیم. اگر بخواهیم به صورت کلی به سوال قرارداد پیمانکاری چیست پاسخ دهیم باید بگوییم در این نوع قرارداد پیمانکار و کارفرما تعهدات و انتظارات از یکدگیر را مشخص می‌کنند. با توجه به این موضوع که این کار نیاز به دقت و تخصص بسیار زیادی دارد، شما باید به یک مرکز معتبر مراجعه نمایید. مرکز تخصصی وکیل راحمی اطلاعات کاملی را در این زمینه در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

دریافت مشاوره از وکیل تنظیم قرارداد پیمانکاری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × یک =

اسکرول به بالا در خواست مشاوره