آیا باید هر قراردادی را امضا کنیم؟

آیا باید هر قراردادی را امضا کنیم؟

با امضای هر قرارداد، طرفین اعتبار پیدا می‌کنند و ملزم به رعایت کردن برخی از مسائلی هستند که در قرارداد درج شده است. در اصل، وقتی که شما قراردادی را امضا می‌کند یعنی اینکه ملزم به تمامی تعهدات درج شده در این قرارداد هستید که باید بند به بند آن را رعایت کنید. شاید بسیاری از افراد در این زمینه اطلاعاتی نداشته باشند و ندانند که باید قبل از امضای قرارداد به چه نکاتی توجه کنند؟ سوال ما این است که آیا باید هر قراردادی را امضا کنیم؟ به این سوال اینجا پاسخ خواهیم داد.

نکاتی درباره امضای قرارداد

همیشه به ما می‌گویند که هیچوقت برگه‌ای را بدون خواندن امضا نکن! این موضوعی است که در مورد قراردادهای کاری، خدمات، فروش و… صدق می‌کند. قبل از امضای قرارداد لازم است حتما به نکات زیر توجه کنید تا هیچ مشکلی برایتان ایجاد نشود.

• قبل از امضای قرارداد حتما چند بار متن قرارداد را بخوانید و هیچ وقت برای این کار عجله نداشته باشید.
• متن قراردادی نباید دارای اشکال تایپی و غلط املایی باشد.
• به ریال، تومان و تاریخ‌های در قرارداد عقد شده دقت کامل داشته باشید.
• محل تنظیم قرارداد رو در متن بنویسید.
• قرارداد باید تاریخ و شماره داشته باشد؛ این موضوعی است که حتما باید مد نظر قرار دهید.
• سعی کنید استاندارد لازم را در فضاهای خالی و فاصله بین کلمات رعایت کنید؛ این کار کمک می‌کند که امکان جعل قرارداد امکان نداشته باشد.
• باید تمامی برگ‌ها و صفحات قرارداد را بند به بند خوانده و امضا کنید.
• فرد باید نام، نام خانوادگی خود، تاریخ روز، اثر انگشت و امضا بزند؛ فقط امضا به تنهایی کافی نیست.

 

 

آیا باید هر قراردادی را امضا کنیم؟

چرا باید برای تنظیم قرارداد از وکیل کمک بگیریم؟

کمک گرفتن از وکیل تنظیم قرارداد می‌تواند به شما کمک کند که بتوانید با شناخت و آگاهی بیشتری قراردادهای کاری‌تان را امضا کنید تا حق و حقوق شما پایمال نشود. چنین فردی در این زمینه از تخصص و تجربه برخوردار است و می‌تواند در حوزه‌های قراردادهای فروش، خدمات و همکاری به شما کمک کند.

برای اینکه قرارداد شما معتبر و قانونی باشد، مهم است که حتما از یک وکیل متخصص در این زمینه کمک بگیرید تا بتواند مشکلات پیش آمده در طول قرارداد را به‌خوبی حل و فصل کند.

 

سخن پایانی
در این مقاله به این سوال پاسخ دادیم که آیا باید هر قراردادی را امضا کنیم و نکات مربوط به قراردادهای حقوقی را هم بیان کردیم. قبل از امضای هر قرارداد با دقت آن را بخوانید و ببینید که این نکات مهم و گفته شده در آن درج شده با خیر؟ کمک گرفتن از وکیل متخصص در این زمینه به شما کمک زیادی خواهد کرد؛ چرا که اگر امضای این‌گونه قرادادها با مطالعه و دقت کافی انجام نشود، در آینده باعث ایجاد مشکلات جدی برای طرفین خواهد شد.
درخواست تنظیم قرارداد توسط وکیل به عنوان یکی از خدمات وکیل آنلاین است. سرعت و آسانی و همچنین کیفیت در تنظیم و امضای قرارداد و حتی علاوه بر این صرفه‌جویی در زمان و هزینه از خدمات این مجموعه است.

دریافت مشاوره از وکیل تنظیم قرارداد

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × پنج =

اسکرول به بالا در خواست مشاوره